Dost─Öpne ankiety

Obecnie Moodle oferuje tylko okre┼Ťlone typy ankiet (nast─Öpne wersje umo┼╝liwi─ů tworzenie w┼éasnych).

Ankiety dost─Öpne na platformie wybrano ze wzgl─Ödu na ich szczeg├│ln─ů przydatno┼Ť─ç w ocenianiu tych ┼Ťrodowisk uczenia si─Ö on-line, w kt├│rych stosuje si─Ö metodyk─Ö konstruktywistyczn─ů. S┼éu┼╝─ů one do identyfikacji trend├│w, kt├│re mog─ů pojawia─ç si─Ö w┼Ťr├│d uczestnik├│w kursu. (zob. artyku┼é, w kt├│rym ankiety te zastosowano do szczeg├│┼éowej analizy: http://dougiamas.com/writing/herdsa2002)


COLLES (Constructivist On-Line Learning Environment Survey) - Ankieta na temat konstruktywistycznego ┼Ťrodowiska uczenia si─Ö on-line

    COLLES sk┼éada si─Ö z 24 kr├│tkich stwierdze┼ä pogrupowanych w sze┼Ťciu stopniowanych kategoriach, z kt├│rych ka┼╝de u┼éatwia nam zadanie kluczowego pytania na temat jako┼Ťci ┼Ťrodowiska uczenia si─Ö on-line:

    Zwi─ůzek W jakim stopniu uczenie si─Ö w trybie on-line ma zwi─ůzek z praktyk─ů zawodow─ů student├│w?
    Refleksje Czy uczenie si─Ö w trybie on-line stymuluje student├│w do krytycznego i refleksyjnego my┼Ťlenia?
    Interakcja W jakim stopniu studenci wykorzystuj─ů tryb on-line do intensywnego i pouczaj─ůcego dialogu?
    Wsparcie ze strony prowadz─ůcego Jakie warunki do uczenia si─Ö on-line stwarzaj─ů studentom prowadz─ůcy?
    Wsparcie ze strony wsp├│┼éuczestnik├│w Czy inni studenci udzielaj─ů delikatnego i motywuj─ůcego wsparcia?
    Interpretacja Czy studenci i prowadz─ůcy rozumiej─ů si─Ö w trybie on-line?

    U podstaw dynamicznego podej┼Ťcia do procesu uczenia si─Ö le┼╝y nowa teoria poznania: konstruktywizm spo┼éeczny, kt├│ry przedstawia ucz─ůcego si─Ö jako aktywnego konceptualizatora funkcjonuj─ůcego w spo┼éecznie interaktywnym ┼Ťrodowisku edukacyjnym. Konstruktywizm spo┼éeczny jest epistemologi─ů, czyli sposobem poznania, w kt├│rym ucz─ůcy si─Ö wsp├│┼épracuj─ů w spos├│b refleksyjny nad wsp├│┼étworzeniem nowych porozumie┼ä, szczeg├│lnie w kontek┼Ťcie wymiany pyta┼ä opartej na ich osobistym do┼Ťwiadczeniu.

    Najistotniejszym elementem tej wsp├│┼épracy jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych student├│w czyli umiej─Ötno┼Ť─ç anga┼╝owania si─Ö w otwarty krytyczny dyskurs zar├│wno z trenerem jak i ze wsp├│┼éuczestnikami. Dyskurs ten charakteryzuje si─Ö empatycznym nastawieniem na tworzenie wzajemnego porozumienia oraz krytycznym podej┼Ťciem do analizy podstawowych za┼éo┼╝e┼ä.

    COLLES zosta┼é stworzony po to, aby u┼éatwi─ç Tobie monitorowanie zakresu wykorzystania interakcyjnych mo┼╝liwo┼Ťci sieci World Wide Web do anga┼╝owania student├│w w dynamiczne procesy uczenia si─Ö.

    Powy┼╝sze informacje zaczerpni─Öto ze strony internetowej COLLES. Wi─Öcej informacji o COLLES i jej autorach mo┼╝na znale─Ż─ç pod adresem: http://surveylearning.com/colles/)


ATTLS (Attitudes to Thinking and Learning Survey) - Ankieta na temat podej┼Ťcia do proces├│w my┼Ťlenia i uczenia si─Ö

    Teoria "sposob├│w poznania" maj─ůca swe ─Żr├│d┼éo w badaniach nad r├│┼╝nicami p┼éci (Belenky et al., 1986) dostarcza nam narz─Ödzia sonda┼╝owego do analizy jako┼Ťci dyskursu w obr─Öbie wsp├│lnego ┼Ťrodowiska.

    Ankieta na temat podej┼Ťcia do proces├│w my┼Ťlenia i uczenia si─Ö (ATTLS) jest instrumentem opracowanym przez Galotti et al. (1999) do pomiaru stopnia w jakim dana osoba pos┼éuguje si─Ö "poznaniem powi─ůzanym" (CK - connected knower) lub "poznaniem odr─Öbnym" (SK - separate knower).

    Dla os├│b uzyskuj─ůcych wi─Öcej punkt├│w CK, uczenie si─Ö jest bardziej przyjemne, osoby takie s─ů cz─Östo bardziej ch─Ötne do wsp├│┼épracy, s─ů sympatyczniejsze i bardziej sk┼éonne do wykorzystywania pomys┼é├│w innych. Osoby , kt├│re uzyskuj─ů wi─Öcej punkt├│w SK przyjmuj─ů bardziej krytyczn─ů i k┼é├│tliw─ů postaw─Ö w stosunku do uczenia si─Ö.

    Badania wykazuj─ů, ┼╝e powy┼╝sze dwa style uczenia si─Ö s─ů od siebie niezale┼╝ne (Galotti et al., 1999; Galotti et al., 2001). Ponadto stanowi─ů tylko odzwierciedlenie podej┼Ťcia do uczenia si─Ö, a nie zdolno┼Ťci do nauki lub te┼╝ mo┼╝liwo┼Ťci intelektualnych.

    Belenky, M. F., Clinchy, B. M., Goldberger, N. R., & Tarule, J. M. (1986). Women's Ways of Knowing: The Development of Self, Voice, and Mind. New York: Basic Books, Inc.

    Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., & Mansfield, A. F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards Thinking and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.

    Galotti, K. M., Reimer, R. L., & Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing as learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436.

Spis wszystkich plik├│w pomocy
Poka┼╝ t─ů pomoc w j─Özyku: English